| GIANT 09 | |
|
|
Auteur | Message |
---|
taurus Grognon
Nombre de messages : 14746 Localisation : Sur terre ! Humeur : entretien a la pratique vtt !!
| Sujet: GIANT 09 Dim 25 Jan 2009 - 21:14 | |
| | |
|
| |
taurus Grognon
Nombre de messages : 14746 Localisation : Sur terre ! Humeur : entretien a la pratique vtt !!
| Sujet: Re: GIANT 09 Dim 25 Jan 2009 - 21:14 | |
| A Benefit: Minimal frame weight for lightning-fast acceleration and ascending prowess. The Inside Line: To minimize weight, Giant engineers use Finite Element Analysis (FEA) and a complex lay-up schedule of Uni-Directional (UD) and composite weave to place the precise amount of composite material where you need it, and minimize material excess where you don’t. B Benefit: A careful balance of forgiving vertical compliance and efficient lateral stiffness is carefully engineered into every frame. The Inside Line: Layering makes the difference. Giant’s hand-cut composite swatches are laid-up piece-by-piece to create each frame. By precisely layering each individual swatch (there are over 500 pieces per frame) in a precise schedule, the frame’s ride qualities are meticulously crafted. C Benefit: Fewer pieces mean less chance of failure down the road. The Inside Line: With formulaOne Technology, less is more. Giant uses aluminum sleeves only in the bottom bracket and headtube cups where metal-to-metal mechanical connections are necessary. This reduces weight and the possibility of corrosion considerably over other composite frames that rely on heavy alloy reinforcements. D Benefit: Lugless composite construction yields a straighter and stronger frame for improved tracking and long-term piece of mind. The Inside Line: formulaOne Composite Technology doesn’t rely on lugs to join its tubes, so your frame is lighter, stronger and straighter than “assembled” bicycles. Instead, Giant uses a single air bladder to form a one-piece front triangle that all but eliminates the opportunity for “voids” and misalignment to exist. E Benefit: A composite-wrapped bottom bracket ensures critical strength. The Inside Line: The BB connection is a high-stress area where most stress failures occur in glued, lugged composite frames. Chainstays are joined to the BB through a process called “wrapping,” not lugs. Finite Element Analysis (FEA) computer analysis ensures rigidity, a complex Uni-Directional (UD) and woven composite lay-up schedule ensures frame compliance. | |
|
| |
taurus Grognon
Nombre de messages : 14746 Localisation : Sur terre ! Humeur : entretien a la pratique vtt !!
| Sujet: Re: GIANT 09 Mar 10 Fév 2009 - 20:26 | |
| | |
|
| |
taurus Grognon
Nombre de messages : 14746 Localisation : Sur terre ! Humeur : entretien a la pratique vtt !!
| Sujet: Re: GIANT 09 Mar 10 Fév 2009 - 20:28 | |
| | |
|
| |
markitos Día de la Hispanidad
Nombre de messages : 3958 Age : 52 Localisation : Yerres / Thomery Humeur : Vive le Piment d'Espelette !!!
| Sujet: Re: GIANT 09 Mar 10 Fév 2009 - 22:01 | |
| peut être la marque de VTT qui remplacera un jour le LP, j'adore le fonctionnement | |
|
| |
taurus Grognon
Nombre de messages : 14746 Localisation : Sur terre ! Humeur : entretien a la pratique vtt !!
| |
| |
Tortuga c'est flou en noir !!
Nombre de messages : 2953 Localisation : Vallée de Chevreuse Humeur : The bike world in one click!
| Sujet: Re: GIANT 09 Dim 1 Mar 2009 - 12:19 | |
| | |
|
| |
markitos Día de la Hispanidad
Nombre de messages : 3958 Age : 52 Localisation : Yerres / Thomery Humeur : Vive le Piment d'Espelette !!!
| Sujet: Re: GIANT 09 Lun 2 Mar 2009 - 9:33 | |
| il y a combien entre le pneu arrière et le cadre ???? p...in c'est un véritable bout de bois | |
|
| |
wwwfabien Numero atomique "22"
Nombre de messages : 7703 Localisation : Orsay
| Sujet: Re: GIANT 09 Lun 2 Mar 2009 - 16:37 | |
| C'est surtout la position de ce type de vélo qui m'étonne, il doit falloir de bons muscles lombaires pour supporter ! Mais ça doit permettre de bien pulser ! Ca doit être marrant à tester sur 4-5 Km pour voir. | |
|
| |
Tortuga c'est flou en noir !!
Nombre de messages : 2953 Localisation : Vallée de Chevreuse Humeur : The bike world in one click!
| Sujet: Re: GIANT 09 Lun 2 Mar 2009 - 16:39 | |
| En ligne droite | |
|
| |
Oldboy whatever happened, happened
Nombre de messages : 580 Localisation : Quenelle Land Humeur : Errare humanum est, perseverare diabolicum
| Sujet: Re: GIANT 09 Lun 2 Mar 2009 - 17:45 | |
| - seb@stien a écrit:
- En ligne droite
Et me concernant en descente !!! :D | |
|
| |
wwwfabien Numero atomique "22"
Nombre de messages : 7703 Localisation : Orsay
| Sujet: Re: GIANT 09 Lun 2 Mar 2009 - 18:02 | |
| oula en descente je serais pas rassuré là dessus | |
|
| |
taurus Grognon
Nombre de messages : 14746 Localisation : Sur terre ! Humeur : entretien a la pratique vtt !!
| Sujet: Re: GIANT 09 Lun 2 Mar 2009 - 18:52 | |
| En général c'est stable jusqu'à 100km/h | |
|
| |
le dino VIP
Nombre de messages : 9154 Age : 47 Localisation : fin fond du 69 Humeur : j'ai faim
| Sujet: Re: GIANT 09 Lun 2 Mar 2009 - 19:55 | |
| Ils font pas du 100 km/h sur un vélo de CLM ! | |
|
| |
taurus Grognon
Nombre de messages : 14746 Localisation : Sur terre ! Humeur : entretien a la pratique vtt !!
| Sujet: Re: GIANT 09 Lun 2 Mar 2009 - 21:10 | |
| non je sais c'est pour oldboy en descente avec | |
|
| |
markitos Día de la Hispanidad
Nombre de messages : 3958 Age : 52 Localisation : Yerres / Thomery Humeur : Vive le Piment d'Espelette !!!
| Sujet: Re: GIANT 09 Lun 2 Mar 2009 - 21:43 | |
| Oldboy tu veux pas l'essayer pour nous en KL ? | |
|
| |
taurus Grognon
Nombre de messages : 14746 Localisation : Sur terre ! Humeur : entretien a la pratique vtt !!
| Sujet: Re: GIANT 09 Lun 2 Mar 2009 - 21:45 | |
| on va coller dino il est expert en descente route | |
|
| |
Contenu sponsorisé
| Sujet: Re: GIANT 09 | |
| |
|
| |
| GIANT 09 | |
|